biere nożyczki

I zaczynam wycinać tą kolorową wycinankę. Myśli, słów nigdy nie wypowiedzianych, obrazków, wiórków i skrawków. Zrobię z tego taki ładny ulepczyk, będe nim podrzucać jak Zośką, to tu to tam.

poniedziałek, 26 lipca 2010

Skucha nie nakarmić ducha

karmić samo ciao to mao.







Wylizana omiokrotnie przez sukę, która reaguje na dżwięk budzika siedzę własnie i wspominam cudny spacer nostalgiczny z Kasią. Zaszurałysmy się w odmęty pustki, zawiało nas w rozwalone folwarki, podejrzliwe wielkookie miasteczka. Piękno zniweczone. Czas przeszły. Do przodu już nic.
Pokrzywy, mokro, trzeźwo, dużymi oczami.



Mądra ta Tokarczukowa. Powiedziała cos o Ludziach, którzy nie myslą o przeszłosci. Czy moja suka mysli o wczorajszym kurczaku? Jesli tak, to dlaczego osiem razy cieszy ją dźwięk budzika? I czy to nie cudowne umieć cieszyć się osiem razy przez 20 min? I z tego samego? I tak samo mocno?
Przeszłosć wczepiła się zimnymi paluchami w moją duszę i kaprawym okiem łypie. Nie ciesz się za bardzo, a pamiętasz? A wtedy? A jak...
Jasnowidz by tu nie poszalał. Cały czas jadę na wstecznym.

6 komentarzy:

  1. oooo, a co tam napisane, co tak palec i oko przyciągnęło?
    ja też przeszłościowa jestem, i przyszłościowa, a teraz jest zawsze myśleniem o tym co będzie po budziku.

    OdpowiedzUsuń
  2. ps. czy Ty pamiętasz o zbieraniu ślimaków???? bo mam dopiero kilkanaście - wrony sa ode mnie szybsze.... ;(

    OdpowiedzUsuń
  3. ojoj, Doro, oczywiście, że pamiętam. Pamiętam też o starych prawidłach, które postanowiłam Ci sprezentować. Zbieram wszystkie Pamiątki z Myślą, że Ci je prześlę. I nic z tego nie wynika...jaka szkoda, c'nie?

    OdpowiedzUsuń
  4. Co do napisu, to była tam data urodzin i śmierci. To stare płyty nagrobne, wykorzystane jako...chodnikowe. Niemcza.

    OdpowiedzUsuń
  5. o mmmatko! o prawidłach nie wiedziałam!!! to byłoby strasznie fajnie, ale jeszcze się zastanów ;)
    zbieraj zbieraj, a potem siup w pociążek i do mnie! od rana złocę ślimaki. jeden mi uciekł ;/

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedy uraczy nas Pani sprawozdaniem z podróży?
    Co się w świecie dzieje, co się nosi, co się wynosi i obnosi? Prosimy Panią bardzo, proszę Pani
    Jemniok

    OdpowiedzUsuń